East Coast Part 2

13 maart 2013 - Otford, Australië

Na een zalige laatste nachtje nagenietend van onze scooteroo tour reden we door voor ons valentijnsdiner dat we gepland hadden ergens rond Airlie Beach.. Onze rit verliep onverwachts veel trager dan gepland en na 7h werd het ons te gevaarlijk om te rijden.. 1 laan autostrade waar je dan 110 mag .. nergens verlichting en langs je voorbij scheurende mastodonten van trucks.. we zagen geen steek meer en besloten de eerste de beste afslag te nemen en daar te overnachten.. we kwamen aan in een erg klein plaatsje .. Clairview genaamd... Ons zicht was echter niet zo klaar vermits het pikdonker was en er nergens leven te bespeuren was.. Ons Valentijnsdiner hadden we al opgegeven en we keken er niet naar uit om uit te stappen.. het zag er zo doods uit..

Tot we plots  een andere Jucy van zagen staan, we parkeerden ons erlangs en maakten kennis met   Jeff en Chris 2 Zwitserse jongemannen die hun reis van Melbourne naar Cairns deden.. Ondanks dat we werden opgegeten door muggen en ander ongedierte hadden we een toch nog erg gezellige avond. De volgende ochtend reden we verder naar Airlie beach.. We spraken af met Jeff en Chris dat we hen misschien weer tegen kwamen in Airlie maar vertrokken alleen.. Vanaf die dag begon het erg hard te regenen. An en ik hadden even een serieus dipje omdat we bang waren dat het zo zou blijven regenen.  Het was dan ook niet gewoon regen maar het kwam echt met bakken uit de lucht gevallen! Misschien gingen we dan toch nog met floods te maken krijgen.. Rijden was ook onmogelijk .. omdat we niets zagen door de hevige regenval moesten we enkele keren letterlijk onze rit onderbreken omdat het te gevaarlijk was.. We overweegden het zelfs al om terug zuidwaarts te rijden en onze vlucht van Cairns te annuleren omdat dit echt niet te doen was als het zo zou blijven.. Na wat gejammer gingen we toch door omdat er nog zoveel leuks op het programma stond. We moesten en zouden in Cairns geraken regen en overstromingen of niet. Door het weer arriveerden we vrij laat in Airlie beach we besloten te wachten om een Withsundays toer te boeken tot de volgende dag omdat we geen zin hadden in veel geld uitgeven op zo een regenachtige dag.. In de avond zaten we een beetje vast door de continue regen maar gelukkig kwamen we onze vrienden met de Juicy Van weer tegen.. we genoten samen van ons avondmaal schuilend voor de regen onder een kioskje in Airlie beach toen niet veel later er nog een andere camperVan strandde.. We brachten de avond door met deze toffe multiculturele bende van 6, Yana een duits meisje samen met Antony en Murat 2 andere Belgen uit het  Waalse gedeelte, Gary van Frankrijk, Redmar van Nederland en PierPaolo van Italie vervolledigden onze avond.. De volgende ochtend besloten An en ik samen met de 2 jongens toch maar een dagtripje Whitsundays te doen.. Iedereen wil tenslotte Whiteheaven beach gezien hebben. En alles is uiteindelijk beter dan de dag doorbrengen in je Van in de regen. Smorgensvroeg boekten we een van de avontuurlijkere boottrips met een speedboat. Uiteindelijk bleken onze vrienden van de andere Van dezelfde dagtrip te doen. De boottocht naar daar was erg nat want na 5 minuutjes op de zee kregen we stevige regen. Ook de snorkelervaring was niet op en top omdat het regende was ons zicht minimaal en zag het rif er lang niet zo prachtig uit als iedereen ons verteld had. Gelukkig was na aankomst in  Whiteheaven beach het weer een beetje opgeklaard en hadden we nog een bewolkte maar toch prachtige namiddag op dit ronduit adembenemende strand. Na deze leuke dag hadden we met zen allen samen avondeten en besloten we Airlie by night te verkennen door een stapje te gaan zetten. Met onze bende van tien werd het een prachtige avond en sindsdien besloten we samen verder te reizen.. De volgende dag reden we met zen allen richting Townsville en onderweg zwommen we in een prachtige waterval. Ondanks dat we er 50 muggenbeten opliepen was het een prachtige tussenstop. In Townsville gingen An en ik eindelijk uiteten voor onze valentijn. Na een gezellige avond gingen we vroeg naar bed. Om 1 uur werden we alweer wakker gemaakt door security dat we moesten verplaatsen. Na een weeral vrij slapeloze nacht gingen we voor een chilldagje in Townsville. Het had een prachtig klein strandje  met een zalig uitzicht op magnetic Island en Het was eindelijk opgeklaard en gestopt met regenen. We zwommen lekker in de zee met zen allen en hadden heel veel plezier met de GoPro camera van de jongens.  In de avond hadden we met allemaal samen een gezellige bbq en de volgende ochtend vertrokken we richting Innesfail. Na een halve dag rijden zouden we de andere weer ontmoeten aan de informatiestand om 8 uur maar toen we deze aan het zoeken waren haalde iemand die achter ons reed ons aan de kant omdat ons achterwiel blijkbaar erg wiebelde.  Met deze autopech geraakten we vast in innesfail. Met een platte gsm besloten we in het politiekantoor Juicy te bellen voor Road assistance. Dat duurde een eeuwigheid en we hadden dus onze afspraak met de andere gemist en niemand had een gsm.. Raar maar waar toen de meneer van de roadassistance onze Auto aan het onderzoeken was kwamen de andere plots om het hoekje gewandeld J op een of andere manier vonden we mekaar altijd terug. De volgende dag  gingen we na een voormiddagje in de garage de Van maar een dag vroeger inleveren in Cairns. Sindsdien namen de jongens ons mee verder omhoog op naar Port Douglas. We maakten een tussenstop in het regenwoud en deden een tripje naar de Mosman gorge om er in de prachtige waterval te gaan zwemmen..
We eindigden deze weeral prachtige dag met een heerlijk mexicaans etentje waarna we met zen allen gingen voor een nightswim. Aangezien we niet in de zee konden zwemmen door de gevaarlijke kwallen besloten we maar van resortpool tot resortpool te gaan..  Met zen tienen hadden we erg veel plezier maar die nacht werd een helse nacht voor mij en An mits we nu we onze Campervan niet meer hadden en dus in een tentje moesten slapen.. we hadden niets om op te liggen en het was een sauna in t tentje.. toen het eindelijk begon af te koelen werden we om 5.30 weer gewekt door security en moesten we vertrekken.. We besloten naar Cape tribulation te gaan in het Daintree national park. Met de Ferry gingen we met zen allen in de grote Van richting Regenwoud.. Na een paar zwempartijtjes was het weer tijd om terug naar Cairns te rijden waar de jongens ons afzette bij onze Couchsurfer Daniel.. An en ik konden onze ogen niet geloven een zalig huis met een zalige badkamer en ons seafood dinner stond al klaar.. Er logeerden ook nog 2 andere Duitse meisjes dus het werd een erg gezellige avond.. De volgende dag stond duiken in het bekende Great Barrier reef op het programma. An en ik waren redelijk zenuwachtig over het duiken maar na instructies en wat oefening ging het ons allebei erg goed af. Het was een zalige ervaring die prachtige onderwaterwereld op deze manier te mogen verkennen. Buiten de kleurrijke vissen was ook het koraalrif op zich erg mooi.. heel wat anders dan we op Withsunday islands hadden gezien..
Na deze zalige dag gingen we recht van de boot naar de happy hours in Cairns om onze laatste avond met zn allen te vieren. Ook onze Couchsurf Gastheer kwam even mee de bloempjes buiten zetten.. Het werd een prachtige laatste avond.. en na een triest afscheid maakten we ons na iets te weinig slaap klaar voor onze vliegreis terug naar Sydney.
In Sydney hebben we de laatste twee daagjes rustig gechilled.. De eerste nacht verbleven we in Stanwell Park bij Rebecca & Yvette en de volgende dag gingen we lekker slenteren in Sydneys Aquarium. Onze allerlaatste dag gingen we souvenir shoppen voor Anneke en namen we rond 4 uur heel erg triest afscheid van elkaar na deze sublieme 3 weken! Na menig knuffel en een traantje stond ik er nu weer alleen voor. De komende 3 weken verblijf ik bij Yvette en Rebecca in Stanwell Park tot mijn trip naar West en Midden Australië eraan komt!

Veel Liefs

X