De Kop is eraf!

1 november 2012 - Wollongong, Australië

Lieve vrienden, de kop is eraf!

Maandagavond begon zoals verwacht met een intriest afscheid van mam&pap en Julieke in Zaventem..

Eens door de douane stond ik er pas echt helemaal alleen voor.. met een beetje gemengde gevoelens en een klein hartje zoek ik de eerste gate naar London Heatrow.. eens dat vliegtuig in de wolken hangt begin ik te beseffen aan wat voor een onvergetelijk avontuur ik begonnen ben..
Na een verrekte schamele Lunch (koekje) is het al tijd om af te stappen in London Heathrow..
We worden met een bus van terminal 5 naar terminal 3 gebracht en alles wijst zichzelf uit tot hiertoe .. op de bus zoek ik een beetje zenuwachtig naar de kerel die ik al gespot heb om te volgen (ook naar Sydney gaande) Want eens uit de bus begint het spel.. terminal 3 heeft op zichzelf alleen al ongeveer 50 gates.. Ijverig stap ik achter hem aan zonder te laten zien dat ik volg (beetje onnozel :D) hijgaat eerst een hapje eten en ik vind dat een zeer goed plan want ik scheur van de honger na zo 'n '''lunch'''..
Maar Sofie zou Sofie niet zijn natuurlijk als hier niet al reeds iets misliep...

Aan de kassa sta ik met men lekker croisantje tomaat mozarella wanneer ik mijn portefuille wil uithalen en merk dat het hangslotje dat ik rond mijn rugzak gedaan heb (omdat zowat half mn fortuin daarin zat) NU AL geblokkeerd is (PRUL # GRMBL)!!! Alé ze, vlucht 1 en het ding heeft het al begeven.. Met het idee dat enkel kalmte mij kan redden ( er stond zo ongeveer een rij van 20 man achter mij plus de kerel die ik aant volgen was voor mij) begin ik verwoed aan het ding te prutsen.. ik besef dat er geen beginnen aan is en leg met ne kop zo rood als een tomaat mn croissantje terug en zeg dat k n beetje met n 'situation' zit.. Godmens daar begint de miserie.. alles maar dan ook alles wat ik nodig heb voor de vlucht zit achter dit slotje.. Per chance ben ik me er pîjnlijk bewust van dat zulke dingen altijd bij mij gebeuren en heb ik bij aankoop voor een cijferslot gekozen bessefende dat ik bij een sleutelslotje het sleuteltje tegen deze tijd al lang kwijt gespeeld zou zijn..

Beteuterd loop ik elke taxfreeshop binnen opzoek naar iemand die het kan overknippen.. uiteindelijk is de Starbucks vrouw mijn reddende engel nadat ze eerst eens goed lacht en vraagt did you forget your code? ( nee vrouw not that stupid het ding is gewoon prul maar geen zin om dat uit te leggen knik ik maar gewoon van ja)

Okee met men kapotte (gloednieuwe rugzak) kan ik verder opzoek naar Gate 36 en sinds ik mn volgjongen nu kwijt ben zet ik er maar wat vaart op want zie dat ik nog maar een dik half uur heb.. kom ik aan bij Gate 36 na de ellenlange heathrow hallways ... Gate closed & geen kat te bespeuren.. licht in paniek denk ik oke dit klopt niet .. na zo ongeveer 3 mensen aan te spreken valt mnne frang dat ik niet naar lokale tijd maar naar Belgische tijd gekeken heb en dus een uur en half te vroeg ben...

Na al deze heisa ben ik te moe om terug onbezorgd naar de taxfree shopping te gaan en plant ik me neer in de lege gate en vermaak ik me dan maar met de roddelkrant daily mail..

Oke na anderhalf uur mag ik eindelijk op het grote vliegtuig dat eigenlijk toch nog kleiner was dan ik me had voorgesteld .. ik denk eerst Yes ik zit aant raam maar besef al gauw dat dat geen luxe is als ge naast twee kerels van 2 m zit die zowat de hele vlucht gesnurkt hebben en die ik letterlijk niet lief kon wakkeraaien maar moest wakker schudden elke x ik de beentjes wou strekken.. Vervelend.. we gaan voor het gangpad next time..

De vlucht zelf had erg veel turbulentie en het eten was raar en niet zo lekker maar gelukkig ben ik n eet-al en scheurde ik van de honger na het moeten terugleggen van mn croissantje..

Na een 'Lekker' Brits warm ontbijt komen we aan in Singapore.. Hier moeten we er een half uurtje uit voor het tanken en zetten hierna onze vlucht van nog eens 7uur verder naar Sydney Airport..

Aangekomen na zo ongeveer 5 films en 4 uur slaap denk ik van Yes so far so good & this is it.. De gevreesde douane controle viel uiteindelijk supergoed mee..
Kleine paniek ontstond wel toen ik mijn gezin niet direct vinden kon in the arrival hall.. na een half uurtje rondhuppelen ginds als een kieke zonder kop zag ik Gaetane uiteindelijk staan .. ze verontschuldigde zich en vertelde dat ze "stuck in traffic" waren..

Oef & het avontuur begon.. na een autoritje van ongeveer een uur komen we aan in Wollongong .. Het huis op zich is prachtig en ze wonen echt in het midden van 'de bush' .. Gaetane laat me de kelder alias 'my appartment' zien en dan zakt de moed me even in de schoenen.. De kelder bevindt zich op de eerste verdieping en mijn slaapkamertje komt recht in de tuin uit.. De kamer op zich is mooi maar de rest zoals de ''keuken'' en de ''badkamer''  liggen temidden van hun  rommelige garage .. Ik bedank haar vriendelijk en zeg dat ik me even ga installeren..

Na een minuutje bekomen denk ik komaan Fie positief denken.. Ik zet de ramen van mijn kamertje open en geniet van het prachtige Forest... Palmbomen, eucalyptus bomen en superexotische grote bloemen.. Na uitpak en personalisering van mn kamertje ziet het er al leuker uit maar dan moet ik gaan douchen.. Echt n benkelig garagedoucheke waarbij t eerste wat ik denk ik is als hier geen spinnen zitten.. Na elk hoekje goed te inspecteren douch ik me razendsnel.. Erna ga ik terug naar boven om de rest van het huis te bekijken.. Typisch Australisch zo schijnt maar heel gezellig en warm..

Niet veel later sta ik op het terras nog eens met halfopenmond naar de prachtige natuur te kijken als eer n roodgroene grote papegaai op de railing van het terras komt zitten.. ik verschiet ff en doe een stap achter uit (de meeste van julllie weten dat ik een tiny tiny vogelangstje heb) waarop Gaetane lacht en zegt "you can touch it.." Ik zeg huh?? maar inderdaad het beest is gewoon zo tam dat het niet veel later doodleuk op mijn arm komt zitten.. Ik krijg wat muesli toegestopt en heb daar zowat een kwartier meneer de papegaai staan voederen.. Het enige wat ik denken kan is hoe onwerkelijk dit wel allemaal niet is...

So this is it ...Welcome to Paradise

1. Tim Destexhe:
    1 november 2012
    Super stuk om door te lezen, ik kan me nu min of meer een goed beeld vormen van je situatie daar. Ik kijk al uit naar de volgende. Hopelijk zit alles mee, en vooral geniet er van! x
  2. Anthony:
    1 november 2012
    Leuk verhaal! Ik blijf zeker volgen!
  3. Ine Timmermans:
    1 november 2012
    leuk Sofie! kan je ook foto's posten op deze reisblog? Dan kunnen wij meegenieten van jouw Paradise daar.
  4. Daisy:
    1 november 2012
    Yes, door de douane geraakt met m'n cadeautje! :D
    Zalig om dit van je te lezen! Heb gelachen, rare blikken getrokken maar vooral gedacht: yes, haar avontuur kan eindelijk beginnen! Geniet ervan lieverd! Tot skypes! xx
  5. Catherine:
    1 november 2012
    Wauw Sofie, hoe leuk om te lezen !! Je moet schrijfster worden :-D Ik kan het me (bijna) helemaal voorstellen hoe je daar woont nu, het ziet er allemaal geweldig uit ! Ik kijk al uit naar je volgende blog ! Groetjes van je stief-nichtje ;-) xxx
  6. Phieke:
    1 november 2012
    Super om te lezen! Klein fokkertje 'enal' :D Fijn dat ge er veilig geraakt zijt schattie.. T zal even wennen zijn maar alles komt op z'n pootjes terecht. En wij denken aan u vanuit het koude België :-) Laat uw avontuur beginnen! Dikke zoen xxx
  7. Niels:
    1 november 2012
    Amai, dat leest hier als een trein! Ik kon helemaal met u mee leven, goed gelachen ook! Uiteraard altijd wat aanpassen in het begin he Suzie, maar dat komt daar goed in orde ;) Ge ziet wel hoe goed ge uw plan kunt trekken! Kijk al uit naar de volgende update! Geniet er maar van! X
  8. JEF:
    4 november 2012
    Fijn: vanaf nu mijn favoriete column , Jean-Paul Mulders van Knack-Weekend zal op woensdag effe moeten wachten tot ik Fiekes column gelezen heb ; Gewoon simpelweg af op u manier moike fijn om te lezen .
  9. Kilian Duelen:
    4 november 2012
    hahaha fieeee! ik kan het me gewoon le-ven-dig inbeelden! heel de situatie met het slotje en de honger.. te grappig!:) GENIET ervan! dikke kusjes! (ook van deevie!) xxxxxxx
  10. Jody Baeten:
    6 november 2012
    Heel mooi Sofieke ! spijtig wel van uwe koffer :s En Ik zei het eh van terminal 5 naar 3 :D xx