Weekly update

24 november 2012 - Otford, Australië

Liefste vrienden..

Hier ben ik weer voor mijn wekelijkse update van het leven hier down under…
De werkweek vorige week verliep rustig maar langzaam… gelukkig zat het weekend  vol entertainment.. Woensdagavond begon met een avondje uit met Rebecca en Yvette.. zij zitten in Wollongong op Unief en daar was het die avond einde van de examens..
Klonk leuk een avondje uit… dus om negen uur spraken we af op de trein.. Omdat Rebecca wist dat mijn valies enkel uit comfy kleren en dus ook comfy schoenen bestond had ze me voorzien van een paar ‘ high heels’ … Supervriendelijk dacht ik …dat gebeurd in België niet al te gauw dat een meisje (een zo goed als complete vreemde) haar schoenen leent..
Toen ik opstapte zei ze  heel vriendelijk  ‘’there you go Sowfie..’’ maar O mijn god ze waren gewoon nog nieuw en alsof dat nog niet erg genoeg was waren ze maar liefst 12 cm hoog :D natuurlijk kon ik niet weigeren nadat ze zo vriendelijk was geweest dus ik deed de (knalgroene) stelten aan en bedankte haar vriendelijk..  gelukkig was de rest van mijn outfit vrij sober..
Nuja het is toch niet mijn plan de man van mijn leven hier te strikken en voor de rest kent niemand mij :D…  doe eens gek..
Op de trein voorzagen ze mij ook van een drankje ze hadden maar liefst 3 flessen bij.. mooi zo, dat begon daar al goed.. Ik aarzelde even wijzend op de verbodsbordjes die je overal in de treinen zag met no alcoholconsumption in public.. maar Rebecca zei ‘’Nah don’t you worry about it ..never happens..’’ Dus begonnen we lustig wat in te drinken omdat de alcohol hier letterlijk onbetaalbaar is terplekke!
Maar nog geen vijf minuten later kwam de politie op de trein controleren (die wisten natuurlijk ook wel dat het groot feest was die avond)
In een poging de flessen te verbergen liet Rebecca eentje vallen waardoor de spuitwijn over de bottines van 1 van de agenten viel.. Oh Jee.. na het checken van ons ID en ticket kreeg Rebecca blijkbaar de schuld en noteerde de agent haar gegevens toen hij zag dat haar achternaam  ‘Skipyoney’ was vroeg hij of ze familie was van…? (Het hoofd van de politie van het volledige New South Wales district heet ook Skipyoney) waarop Rebecca zei ‘’Yep he’s my uncle..’’
De agent stak zijn pc’ke weg en zei dat ze geluk had en dat ze er dan vanaf kwam met een waarschuwing ipv een boete van 400 Dollar… toen de agenten verdwenen barstte iedereen in lachen uit maar ik begreep er niks van.. we waren tenslotte alle drank al kwijt na 5 minuten… Bleek dat haar nonkel helemaal niet te zijn maar gewoon iemand met toevallig dezelfde achternaam.. Crazy :D
Enfin.. om 10 uur waren we ter plekke en was het feest al volop aan de gang… ik kon het niet geloven zo vroeg.. maar het had iets weg van Leuven.. de meisjes vlogen zeer gedreven de dansvloer op al zag ik dat niet zitten  met die blokken onder mijn voeten maar na een of ander typisch drankje gingen we ervoor :D na vier uurtjes goed dansen was iedereen stikop en 1000 kcal lichter en dus waren we op een heeel schappelijk uur thuis..

Zonder kater en heel goed uitgeslapen vertrok ik de volgende dag (wel nog steeds met pijnlijke voetjes) naar Sydney waar mijn missie van de dag werd iets leuks voor Julieke hare verjaardag maken..
De meeste van jullie hebben het allicht al gezien maar voor diegenen die niet op mijn Fb kunnen zal ik het ook op deze blog uploaden.. Ik heb de hele dag in mn eentje rondgehuppeld naar alle leuke plaatsen in Sydney en heb mensen at random gevraagd iets liefs te zeggen voor mijn 30 wordende zusje Back in Belgium.. Iedereen die ik vroeg werkte meer dan graag mee en de mensen varieerden enorm van peace-sign makende chinezen tot oudjes.. tot  een Australisch ‘Footie team’ na training.. Ik heb me kostelijk geamuseerd want iedereen wilde meer weten over Julie en praatjes slaan etc..
Toen ik terug thuis was zag ik de papegaaien weer fladderen en besloot dat het toch ook tof zou zijn als ik er zo eentje tussen zou steken.. heel dapper (gezien mijn vogelangst) ging ik dus op het terras zitten wachten met men hand vol muesli.. Bah doodsangsten uitgestaan… nadat ik eindelijk een filmpje had met 1 uit-mijn-hand-etende papegaai kwam ineens heel de familie voor een hapje..
Foeifoei ge moet iets over hebben voor uw zus.. En dan besloot net dat filmpje in de compilatie niet te werken! Echt tof! :D

Zondag werd een onverwacht leuke dag in Sydney stad..
Toen ik pas in Australië aankwam en zag in wat voor godvergeten gat ik eigenlijk wel niet woonde (Ja erger dan Overrepen het bestaat) besefte ik maar al te goed dat het geen makkie zou zijn om hier mensen te leren kennen. Dus besloot ik dadelijk de koe bij de horens te vatten en plaatste zoals menig mensen dat hier doen een advertentie op Gumtree (een austr. site waar je alles op kan vinden van jobs tot kleren tot tickets tot reispartners enzovoorts.. een beetje de plaatselijke kapaza of ebay)

Ik plaatste mijn add onder de rubriek travelpartners waarin ik vertelde dat ik in Sydney woonde en dat ik opzoek was naar mensen die vrij waren in het weekend om tripjes te doen en of evt. mensen die tijdens de kerstvakantie een campervan wouden delen om de Great Ocean Road in het zuiden te doen..
Zoals verwacht kreeg ik diezelfde dag nog al 12 e-mails en de dag erna nog eens 10 enzo verder maar helaas was de overgrote meerderheid een  ‘Direct wissen dit antwoord’ en kreeg ik heel wat reacties die niet pluis waren.. van de mensen ofja beter gezegd mannen die dan wel de moeite namen om een degelijk antwoord te formuleren gebruikte ik facebook als buffer.. ik reageerde meestal met een ‘’Great give me your full name I’ll add you on fb and we’ll go from there” Dat bleek maar goed ook want van de 46 emails die ik kreeg heb ik er maar 2 effectief toegevoegd ..

Eentje ervan was Paul die in The Rocks in Sydney woont met zijn vriendin (al een heel goed punt.. die is al niet op wat anders uit) en die gewoon echt tripjes en outdoor activiteiten wilt doen maar met het probleem zit dat de meeste van zijn vrienden in de stad of allemaal weekendwerk doen of liever gewoon het telkens partygewijs begaaien..
Daar ik vooral iemand zocht die misschien iets afwist van de nationale parken en de leukere niet toeristische spots was dit ideaal.. we mailden een paar keer over en weer op fb en dan besloot ik dat het toch beter was eerst eens voor koffie af te spreken en dat we dan wel zouden zien.. Oke Zondag Koffie met Paul in Sydney..
Veiligheidshalve had ik die dag ook afgesproken met Anika een Duits meisje dat ik  had leren kennen op Tines afscheidsfeestje..  Zelfs ne koffie met Paul alleen durfde ik niet aan :D
Na alle mogelijke rampscenario’s te overlopen en afgesproken te hebben wat het teken was waarop we moesten weggaan werd het spannend..  bij elke rare kerel die voorbij town hall, onze afspraakplaats kwam  dacht ik oh shit nee please laat t hem niet zijn.. toen ging mijn gsm en keek ik angstvallig  op wie er rond ons aan het telefoneren was.. Oef hij zag er doodnormaal uit..
We gingen naar een gezellige koffiebar die hij leuk vond in de buurt en dronken er 3 cappucino’s ..hij bestelde ook nog 2 porties ijs waar we met zn drieën van lepelden tijdens een non-stop aangenaam gesprek.. Het viel supersupergoed mee en zowel Anika als ikzelf waren heel opgelucht en waren er van overtuigd dat hij geen gekke bedoelingen had maar dat hij en zijn vriendin eerlijkwaar gewoon opzoek waren naar mensen met dezelfde interesses en met het principe hoe meer zielen hoe meer vreugd.. heel handig ook want hij woont hier al heel zijn leven ongeveer en weet dus overal the places to be! Na een uurtje had hij alles al betaald zonder dat we het wisten en moest hij zijn vriendin van t werk gaan ophalen.. hij was zo vriendelijk om ons af te zetten bij een 5tal km verder gelegen Festival in de stad.. Daar hadden we een zalige namiddag en na een fixe wandeling terug hadden we pizza met a view op Anika haar appartementje waar Tine vorige week ook nog woonde.. Toen was het weer tijd voor mijn trein … Back to the bush!

1. JEF:
    24 november 2012
    Hallo,

Hier from the other bush.Fijn dat er daar wat te beleven valt want other side off the globe nothing happens, alleen miezerig weertje om de depressies op pijl te houden, alsof de looninlevering en de komende doemscenarios(inleveren en extra belastingen) niet volstaan.Profiteer maar van uw avontuur kindje en laat het me via uw blogs mee- beleven keeps me young . Hoor en zie u wel maandag via skype.Hou u haaks en allert (samen met u gardien angel) veel liefs .

papa
  2. Phieke:
    25 november 2012
    Zo fijn om te volgen! En zo te lezen gaat ge nog veel moois ontdekken binnenkort met Aussie Paul en z'n girlfriend :-) Benieuwd naar fotookes!! Dikke kusjes van uw Phie'ke en Jo'tje xxx
  3. Sofie:
    28 november 2012
    Hahaha Papa uw reacties blijven de leukste :D Ik weet alvast van wie ik dat schrijven heb.. zo fijn om iets van u te lezen! mercie!
    En phieke ook mercie ;) Love you alll!